גפני שולף סכינים: "יכולתי לומר שפרוש לא ייבחר יותר לראשות העיר אלעד" • הראיון המלא

דוד לזר 3 Comment on גפני שולף סכינים: "יכולתי לומר שפרוש לא ייבחר יותר לראשות העיר אלעד" • הראיון המלא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) התראיין יו"ר ועדת הכספים משה גפני מ'דגל התורה' ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' והתייחס לנושאים הבוערים בימים האחרונים, פרשת הסמינרים, פיטורי יו"ר דגל התורה באלעד, חילולי השבת בירושלים והניצחון אמש בחדרה.

אמש (רביעי) נערכה הצבעה במועצת העיר חדרה על הצעתו של ראש העיר, איש 'יש עתיד' צביקה גנדלמן בעניין תיקון חוק עזר עירוני אשר יאפשר חילולי שבת בעיר. הנציגים החרדים התנגדו וביטלו את ההצעה.

"ניצחנו אמש בחדרה"

הבוקר אמר גפני כי "בתקופה קצרה התאחדו אמש כל הנציגים הדתיים בחדרה והצטרפו אליהם נציגים שאינם דתיים בשביל לשמור על השבת. היה קשה מאוד לגייס את כל הקולות, ראש העיר הוא איש 'יש עתיד', אמרתי לנציגים שההחלטה קשורה לכל הארץ ולא רק לחדרה, 'השלכת רוחב' לכל הארץ שבעקבות כך עלולים לשנות חוקים שיתירו לפתוח מקומות מסוימים בשבת, הניצחון אמש הוא דבר חשוב שככל הנראה יגרום לסאגה להיגמר".

לדבריו של גפני, "המשמעות שקובעים בחוק שיש מקומות ולא מעטים שיהיו פתוחים בשבת, שזה נכנס לחקיקה זו משמעות קשה ואני מודה לקב"ה שניצחנו, זה היה יכול להשליך על כל הארץ", לדברי גפני, "היה לנו שיתוף פעולה עם אריה דרעי ודיברנו על 'השלכת הרוחב' הזו".

המראיינים השמיעו לגפני הקלטה של חבר מועצה בעיריית חדרה כשהוא תוקף את "חברי הכנסת שהתערבו", גפני הגיב ואמר שאם איש 'יש עתיד' אומר לי 'בושה וחרפה' – כנראה שמילאתי את מלאכתי נאמנה. אם הוא היה אומר שהוא מרוצה ממני הייתי בבעיה, מה אנחנו בדיקטטורה? זה בין היתר בתפקיד שלי להתערב ולדאוג לכל הארץ. אם הוא כל כך נלחם  – כנראה שהיה כאן ענין שהיה יכול לפגוע בקדושת השבת", אמר גפני.

ברקת יכול לסגור את הקולנוע בשבת

לאחר מכן התייחס יו"ר ועדת הכספים גפני לפרשות חילולי השבת בעיר ירושלים שמחד מתחם הקולנוע 'יס פלאנט' נפתח בשבתות ומאידך – אמש החלו פקחי העיירה לשלוח 'התראות' על סגירת חנויות בשבת: "דיברתי עם ניר ברקת כמה פעמים, אני מברך אותו אם אכן הוא סוגר מרכולים, אבל מאידך לא יכול להיות שראש העיר של ירושלים אומר שמה שנפתח באופן פרטי אין לו סמכות לטפל בזה, העירייה היא גוף שלטוני ואם מתברר שנפתחים מקומות בשבת שלא היו קודם, והעירייה לא עושה דבר  – אז אני מתנגד לראש העיר".

"אסור שתהיה פגיעה אישית במישהו, למרות המאבק, צריך מאבק נחרץ לגופו של ענין, אמרתי לברקת במפורש שיש לראש העיר סמכות לסגור את מתחם הקולנוע. יש חוקי עזר הוא יכול להתמודד עם בעלי המקום, יש אין ספור אפשרויות קיימות. אני מסכים אתו שצריך לנהל דיאלוג, ואם יתברר שהוא כן יכול לסגור את הקולנוע – אז צריך לדבר לגופו של ענין ולא לגופו של אדם".

גפני הוסיף כי "אני סבור שלברקת יש אג'נדה שמדברת על העובדה שיש מקומות לחרדים ויש מקומות לחילונים אבל אני יכול לומר באופן ודאי, יש נציגים בעירייה, שהם יושבים אתו, וזה מה שאמרתי לו שלא יכול להיות שעם חלק מחברי המועצה הוא יושב וחלקם שהוא לא מרוצה מהם – הוא לא יושב".

המראיינים השמיעו לגפני הקלטה מראיון של ברקת השבוע ב'קול חי' שבו הצהיר שאין בכוונתו לפגוע בשבת, גפני אמר כי "ברקת רוצה שתהיה שבת בישראל, אני מקווה שהוא מתכוון למה שהוא אמר ל'קול חי'. לא תמכנו בו בבחירות, הוא סבור ששבת יכולה להתקיים גם כשמחללים אותה. אנחנו מדברים  כמובן על ניר ברקת כראש עיר ולא כאיש".

גפני תקף את ראש העיר ואמר כי "מה קרה בקדנציה הזו?, הוא מוביל את ירושלים לכיוון תל אביב -ככה הכתבים החילונים כותבים עליו, ירושלים מקום שני בחילולי שבת, מי שגרם לברקת להיבחר, שיעשה כעת חשבון נפש על כל חילולי השבת שנוספו בקדנציה האחרונה", רמז גפני על החרדים שתמכו בברקת.

על הצטרפותו של משה ליאון לקואליציה העירונית אמר גפני: "אין לי אכזבה בעניין ולדעתי זה יחזק את הכוח שלנו, בעיקר את דגל התורה".

"הייתי יכול לומר: פרוש לא יהיה ראש העיר הבא של אלעד"

לאחר מכן התייחס גפני לפרשת העיר אלעד, ולפיטורי יו"ר דגל התורה אבי שטרן אמש על ידי ראש העיר ישראל פרוש: "דיברתי עם מאיר פרוש שלשום שהוא יו"ר סיעת שומרי אמונים של הבן שלו שתמכנו בו ועשינו אותו לראש עיר וביקשתי להנמיך את גובה הלהבות. סיכמנו שנשב יחד עם בנו ראש העיר ואברהם שטרן יו"ר דגל התורה, ולצערי הרב פרוש לא כאן בארץ, ואמש נשלח מכתב הפיטורין. אסור שזה יקרה, זה יגרום נזק עצום לראש העיר וזה לא לכבוד של אלעד".

"אני רואה את זה בחומרה רבה, דבר שאסור שיעשה ואני מקווה שפרוש יחזור בו מהדבר הזה, יכול להיות שנגיע למסקנה שאי אאפר לחיות ביחד. מדובר באנשים צעירים שיעבירו את הסמכות בענין לבכירים מהם, ולא שאני יותר חכם ממישהו אבל שיעבירו את הענין לטיפולי ולטיפולו של מאיר פרוש. אלעד היא עיר טובה וצריך שיהיו יחסים טובים עם כולם".

"התלבטתי עם לדבר עם ר"ע, אני בידידות איתו. הסכסוכים גבוהים מידי, ולא רציתי להתווכח איתו אלא לשבת איתו יחד עם כל הגורמים", אמר גפני והוסיף כי "יכולתי לבוא ולומר שזו הפרת הסכם ולומר שהוא לא יבחר יותר, אני לא רוצה לומר זאת בשלב הזה, אבל אם אכן יתברר שהמהלך שלי לא מיצה את עמו, בעזרת ה' אתראיין אצלכם שוב ואגיד את מה שאני חושב. אני מעריך ותומך באבי שטרן".

"אני נגד בתי ספר אזוריים"

יו"ר ועדת הכספים גפני התייחס להחלטת בית המשפט אמש בסוגיית הסמינרים באלעד ואמר כי "אמרתי תמיד שצריך בתי ספר אזורי זו לא המצאה של דרעי, יזמנו את זה עוד לפניו. המשמעות של הענין הוא שהבנות לומדות יחד בבית הספר היסודי, ובאזור יפתח תיכון וכל הבנות ימשכו שם, אלא אם כן בת לא עומדת בתקנון".

גפני הוסיף, "אולם, היהדות החרדית לא בנויה לעניין הזה, ואני רוצה לראות את האומץ שלכם לומר ולשאול 'למה החסידים לומדים לבד עם מוסדות משלהם?', המשמעות של העניין שכמו תמיד, אנחנו  – הציבור הליטאי נושאים באחריות. בזמנו אצל מרן הרב שך, הוא לא נתן לנו לבנות בית ספר של 'חסידי הרב שך' בקרית ספר. החסידים לא נושאים באחריות, הם פותחים בית ספר לבד כמו גור בחיפה וסלונים בביתר, אתם מפחדים לדבר על זה?".

"אני נגד בתי ספר אזורים כי אני חושב שכולם צריכים ללמוד יחד, כמו לפני כמה שנים, הבנות צריכות ללמוד יחד. המטרות שלנו משותפות, אין סיבה שנעשה הפרדה מלאכותית שמביאה למצב שאסור שיקרה. צריך ללמוד יחד. ככה היה אצל כל גדולי ישראל, אנחנו דואגים לכולם ולא רק לעצמינו". גפני הוסיף כי "אנחנו לומדים עם החסידים והספרדים ובסוף אנחנו גזענים. אנחנו נושאים את הדגל ואת האחריות של כולם".

"הכי קל לתקוף את דגל התורה, אני גר בבני ברק, יש כאן בית ספר עם 65 אחוז ספרדיות והנכדות שלי לומדות בו, בסמיכות לזה יש בית ספר חסידי, למה?".

החרדים העובדים

על החרדים העובדים אמר כי: "מי שהאבא עובד והוא הולך בדרך התורה, הבת שלו תכנס ותלמד בבית הספר. תמיד היה חרדים עובדים כדוגמת שבעה טובי העיר, דגל התורה קמה על ידי אנשים עובדים".

האזינו לראיון המלא:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    בצלאל ודוד תפסקו לראיין אותם אנשים כל יום

  2. 2

    אני עוקבת אחר הדברים ורק אם גפני ימשיך להלחם את מלחמתם של הבנות הללו כולם , מלחמת חורמה במנהלות ומנהלים פושעים אמשיך להצביע לדגל התורה , בבחירות האחרונות עברתי להצביע לישי לאחר שנפגעתי אישית ממנהלת סמינר פושעת אמיתית שמקומה אחרי סוגר ובריח , ולא ראיתי שאנשים ממש התגייסו לענין .